SAP FI Advanced
This course is designed for professionals who want to deepen their expertise in managing configuration data and integrations of the SAP FI module on S/4 HANA. In addition, the course will focus on integrations between the FI module and other SAP modules, giving participants an in-depth understanding of data flows and interactions between the various components of the system.
All our training courses are led by experienced consultant-trainers who are recognised by their peers. Our trainers are certified for every module and share their experience as consultants during the training sessions.
The course consists of theoretical contributions, practical demonstrations and reflection.
Provision of a student account on our online platform
Interactive discussions
A trainer who is an expert in his field
Digital educational documentation provided during the course
A signed attendance sheet is required to complete the course
Assessment prior to the start of the course to evaluate participants’ level of knowledge.
Assessment of knowledge acquired throughout the course to check understanding of the concepts in real time, using multiple-choice questions and practical exercises.
Assessment after the course to measure the knowledge acquired and compare the results with those of the pre-assessment.
Evaluation of participants’ satisfaction is carried out systematically at the end of the training course and a follow-up evaluation is carried out 3 months after the end of the course.
Training certificate issued to participants
Structure organisationnelle FI
-Introduction
-Responsabilités d’un end user
-Opérations FI-AA
-Reporting
-Récapitulatif des transactions FI-AA
-Auto-évaluation
Comptabilité générale
-Introduction
-Comptes comptables
-Types de pièces et clés de comptabilisation
-Ecritures comptables
-TVA
-Gestion des devises
-Périodes comptables
-Reporting
-Récapitulatif des données de paramétrage
-Auto-évaluation
Comptabilité des fournisseurs – Partie 1
-Introduction
-Données de base
-Facturation fournisseur
Comptabilité des fournisseurs – Partie 2
-Décaissement fournisseur
-Reporting
-Récapitulatif des données de paramétrage
-Auto-évaluation
Comptabilité des clients – Partie 1
-Introduction
-Données de base client
-Facture avec l’administration des ventes (SD)
-Facture manuelle – Avoir manuel
-Encaissement client
-Acompte client
Comptabilité des clients – Partie 2
-Provision pour créance douteuse
-Correspondance
-Contrôle crédit
-Reporting
-Récapitulatifs des données de paramétrage
-Auto-évaluation
Comptabilité des immobilisations
-Introduction
-Catégories des immobilisations
-Tableau d’évaluation
-Plan d’évaluation
-Détermination de comptes
-Compte technique d’immobilisation
-Comptabilisation des amortissements
-Mouvements d’immobilisations
-Reporting
-Récapitulatif des données de paramétrage
-Auto-évaluation
Comptabilité bancaire
-Introduction
-Données de base
-Gestion des chèques
-Livre de caisse
-Rapprochement bancaire
-Reporting
-Récapitulatifs des données de paramétrage
-Auto-évaluation
The quality certification has been issued under the following category of action: TRAINING INITIATIVE.